Merhaba Arkadaşlar Bir önceki yazımda sizlere kısaca unity oyun motorunu tanıtmıştım bu yazımda da sizlerle görsel olarak Unity oyun motoruyla küçük bir uygulama yapacağım.Şimdi aşağıda yaptığım tasarımı sizlerde benle beraber yaparak öğrenmeyi daha kolay hale getirebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şekil-1

Şekil-1 de  Terrain üzerinde Çimenli bir alan eklenip ardından dağlar oluşturuldu. Dağların arasında kalan yerler de palmiye ağaçları ekildi. Alan içerisinde yine özellikler menüsünden yol yapıldı. Ayrıca alan içerisinde alanı gezecek bir cisim oluşturduk yani bir First Person Controller ekledim projeye bunu da Projects kısmında Standart Assets altında ki Prefabs bölümünden ekledik.

Terrain içerisinde cisimler oluşturulurken Hierarchy kısmından terraine tıklıyoruz ardından sağ tarafta İnspector kısmında çeşitli eklemeler yapabiliyoruz. Aşağıda ki resimde inspector ve içerisinde ki yapılar bulunmakta.

 

 

 

 

 

 

 

Şekil-2

Şekil-2 de Projede kullanılan yapıların bulunduğu Hierarchy kısmı Sol üst köşede,projede kullanmak istediğimiz yapıların veya sonradan ekleyeceğimiz nesnelerin yer aldığı bölüm sol alt köşede bulunmaktadır.

Project kısmı ve Son olarak Hierarchy kısmında Tıkladığımız nesne veya cisme ait özellikler veya yapılabilecek işlemler kümeside Sağ taraftaki Inspector kısmından gerçekleştirilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şekil-3

 

Şekil-3 de hierarchy kısmında seçilen nesneler ait özelliklerin değiştirilebileceği yeni eklentilerin yapılabileceği ve çeşitli özelliklerin setlenebileceği bir alan mevcuttur. Örneğin Terrain üzerinde Dağ oluşturmak için Terrain (Script) yazısının altındaki menüde ilk baştaki tuşa tıkladığımızda dağlık bir alan oluşturmak için çeşitli toollar gösterilecektir. Seçilen bir tool içinde aynı şekilde eklentiler ve özellikler getirilecektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şekil-4

Şekil-4 de dağ oluşumunu gerçekleştiren tuş kırmızı çizgilerle belirtilmiştir öte yandan dağa farklı motifler verebilmek için aşağıda ki mavi bölgeyle belirtilen alanda ki Brushes özellikleri kullanılabilir böylece düz dağ yerine taşlıklı ,kıvrımlı , kayalıklı dağlar oluşturulabilir. Aynı şekilde Brush size ve Opacity setlenebilir.

Öte yandan Şekil-5 daki gibi terraine farklı türlerden ağaçlar ve bitkiler de eklenebilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

Şekil-5

 

Ağaca ait yükseklik , yoğunluk , yaprak sayısı özellikler kısmından ayarlanabilir. Bununla beraber ağacın çeşidi de Edit trees Butonuyla ayarlanabilir. Burada çok çeşitli ağaç ve bitkiler yer almaktadır.

Son olarak yapılan küçük uygulama çalıştırıldığında karşımıza Dağlarla çevrili bir arazi içinde ağaçlar mevcut olup gökyüzü mavi bir şekilde karşımıza çıkacaktır.

İşte uygulamamızın çıktısı:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mehmet Salih Deveci

Bilgisayar Mühendisi

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s