Unity de Scriptler Hazırlamak

Unity de cisimlere ait hareketler veya özellikler kazandırabilmek için aşağıdaki ortamlarda scriptler yazılabilir.

  • Javascript
  • C# script
  • Boo script

Biz en çok tercih edilen javascript i hareketlerde veya özellikler kazandırmada kullandık.Örnek bir javascript i aşağıda verilmiştir.

Var hizim=20.0;

var T = 100;
var gui2:GUIText;
function Start()
{
myFunction ();
}
function myFunction()
{
T=T-10;
gui2.text=””+T;
}

Javascript ile Adam Kontrolü

Javascript kodlarıyla First Person kontroller ın dışındaki cisimlere yada askerlere hareketler kazandırılabilir. Bunun için Mouse tan yada klavyeden gireceğimiz karakteri javascript de tanıtıp o tuşa tıklandığında belirlediğimiz function un çalışmasını sağlayabiliriz. Örneğin adam “w”  tuşuyla ileriye , “s”  tuşuyla geriye “a”  tuşuyla sola “f”  tuşuyla sağa gitsin diyebiliriz. Bunu farklı kombinasyonlarla da sağlayabiliriz. Aşağıda ki javascript kodunda da buna benzer hareketler sergileniyor.

function Update () {

if(Input.GetKey(“e”) )

{

animation.CrossFade (“RunForwardFastNoGun”);

}

if(Input.GetKeyDown(“w”) )

{

animation.CrossFade (“RunForward”);

}

if(Input.GetButtonDown(“Fire1”) )

{

animation.CrossFade (“FireGun”);

animation.Play();

}

if(Input.GetKey(“d”) )

{

animation.CrossFade (“WalkStrafeRight”);

}

if(Input.GetKey(“a”) )

{

animation.CrossFade (“WalkStrafeLeft”);

}

if(Input.GetKey(“s”) )

{

animation.CrossFade (“RunBackward”);

}

}

 

Unity de EXE  Oluşturmak

Unity de bir oyun tasarlandıktan sonra unity ortamında koşturup oyunun çıktısı görülebilir. Ancak bu çıktının Unity siz çalıştırılabilmesi için Exe haline getirilmesi lazım böylece Bu exe platform bağımsızlığını yakalayıp bir çok ortamda çalışabilir. Hatta Unity de oluşturulan oyunlar Cep telefonlarında bile oynanabiliyor.

Unity de bitirilen oyunu Exe haline getirebilmek için Öncellikle File menüsünden Build Settings seçeneğinden Projenin Web ortamındamı masaüstümü yoksa Cep telefonundamı çalışacağını Şekil-14 deki bölümden ayarlanabilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Çalıştırılacağı platform ayarlandıktan sonra Build & Run Seçeneği tıklanır böylece Belirtilen Location da Unity kullanıma hazır bir Exe oluşturacaktır.

 

Mehmet Salih Deveci

Bilgisayar Mühendisi

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s