Java İle Görüntü İşlemeye Giriş

Merbaha Değerli Arkadaşlar Bu yazıda sizlere Java ile görüntü işlemeye giriş olması için kaynak kod paylaşacağım.Bu kaynak kodda Java ile bir resim dosyasını alma ardından o resim dosyasını sayısal hale çevirme buradan da Gri hale dönüştürdükten sonra Gri değerli Sayısal verileri tekrar resime dönüştürme vardır.

Aşağıdaki görüntüde Dosyadan alınan bir resmi Java kodlarıyla pixellerine erişip Gri formata dönüştürme kodları vardır.

Ben daha Önce C# ile çok sayıda görüntü işleme uygulaması yapmama rağmen ilk defa Java ile görüntü işleme uygulaması yapacam internette ararken pek Java ile görüntü işleme kodları bulamadım.Çünkü bildiğiniz gibi görüntü işleme uygulamalarında genelde C# tercih edilmektedir.Bu yüzden yapmış olduğum bu küçük uygulamayı sizlerle paylaşmak istedim.

Burda amaç Java ile görüntü işlemeye girerken temel olan kodları sizlerle paylaşabilmektir.Yani bu küçük uygulamada asıl olarak sizlerin java ile görüntü işleme yaparken pixellere nasıl erişileceğini uygulama ile göstermek.Aşağıda rapid linki verilmiştir.

http://hotfile.com/dl/147515163/3c29b5f/Java__ImageProcessing.rar.html

http://hotfile.com/dl/147515272/ed4e1da/Java__ImageProcessing.rar.html

 

Faydalı Olması Dileğiyle İyi çalışmalar dilerim…!!!

Mehmet Salih Deveci

Bilgisayar Mühendisi

8 thoughts on “Java İle Görüntü İşlemeye Giriş

  • March 16, 2011 at 9:28 pm
    Permalink

    link ölmüş, tekrar yüklermisiniz

    Reply
    • March 16, 2011 at 11:22 pm
      Permalink

      Linki yeniledim kullanabilirsiniz…

      Reply
  • August 1, 2011 at 9:57 am
    Permalink

    hocam merhaba.
    sayfadaki linkler çalışmıyo sanrm.acaba hotfile veya başka bi sunucudan yayınlar mısınz ?

    Reply
  • August 3, 2011 at 11:56 am
    Permalink

    üçü de aynı dosya galiba. değil mi? ondan dolayı link ölmüş diyorlar galiba.2 tanesi çalışıyor

    Reply
  • January 24, 2012 at 12:26 pm
    Permalink

    link ölmüş tekrar yükleyebilir misiniz?

    Reply
    • February 23, 2012 at 9:31 am
      Permalink

      Uygulamayı Tekrar upload ettim kullanabilirsiniz.İyi Çalışmalar…

      Reply
  • August 16, 2012 at 9:40 am
    Permalink

    hocam adamın dibisin:)

    Reply
  • October 21, 2012 at 10:25 am
    Permalink

    Yazdığınız program bana bitirme projemde çok yardımcı oldu.Çok teşekkürler

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *