Unity,Gerçek zamanlı 3d animasyonları içinde barındıran ve kullanıcıya etkileşimli içerikler sunan birleşik ve yaratıcı bir oyun motorudur.Unity editörü Windows ve Mac OS X üzerinde çalışabilen bir yapıya sahiptir.

Unity de Masaüstü oyunlarla beraber Cep telefonlarında ve İnternet platformunda çalışan oyunlarda tasarlanabilmektedir.

Unity Oyun Motoruna giriş ve Alan tasarlama

Unity de oyun tasarlamak için Unity oyun motorunu çalıştırdıktan sonra File menüsünde New Project sekmesine tıklanır.Gelen menü kullanıcıya oyunu tasarlayacak bir platform sunar.Bu platform içerisinde oyun için bir alan oluşturulur.

Bunun için Terrain Menüsünden Create Terrain e tıklanır ve Oyun için Unity bir Terrain yani bir arazi  sunacaktır. Aşağıda bunun bir örneği verilmiştir.



Yukarıdaki resimde Unity oyun motorunda bir oyunu tasarlamak için oluşturulan bir terrain (Arazi) gösterilmiştir. Bu arazi üzerinde işlemler yapmak için ekranın üstündeki menüden ve bir alt katmandaki alandan faydalanılır. Şimdi bu menüde önemli olan şeyleri görsel olarak tanıtacağım.

Şekil –1

Şekil –1 de soldan başlanarak el hareketiyle seçilen bir nesnenin konumu ayarlanır. İkinci sırada ki Artı işaretiyle nesnenin yeri ayarlanmakta 3.sıradaki tuşla da nesnenin açısı değiştirilmekte son olarak 4.tuşla da cismin büyüklüğü ayarlanabilmektedir.

Şekil-2

Şekil-2 de menüden GameObject e tıkladığımızda oyun içerisinde bize lazım olacak bazı nesneleri oluşturmamız için bazı yapılar sunar. Bunlardan bazıları şunlardır.

  • Küp
  • Küre
  • Noktasal ışık kaynağı
  • Silindir

Bu yapıları projede kullanarak bunlardan çeşitli şekille yada cisimler elde edilebilir.

Şekil-3

Şekil-3 de Component menüsünden oyun içerisinde kullanılacak olan bileşenler ve bunlar için çeşitli ayarlar yapılabilir. Bunlardan Mesh ile oyun içerisinde istendiğinde kurulacak herhangi bir ağ için çeşitli özellikler sunar. Physics le herhangi bir nesnenin fiziksel özellikleri ve çarpışma testleri kontrol edilir.

Şekil-4

Şekil-4 de Terrain menüsüyle Terrain (Arazi) için çeşitli ayarlar ve eklentiler yapılabilir.

Şekil-5

Şekil -5 le cisimlere 3 boyutlu olarak her açıdan bakılabilir. Cisme sağdan soldan alttan üstten her türlü açıyla bakılabilir. Böylece oluşturduğumuz cisimlerle onlara ait fonksiyonların tam icra edilebilmesi için konumlarının tam olması sağlanır.Bunun için her cisme ait farklı açılardan bakarak test edilebilir.

Mehmet Salih Deveci

Bilgisayar Mühendisi

Reklamlar
yorum
  1. devran dedi ki:

    iyi günler dersinizi çok beğendim bende büyüyünce bilgisayar mühendisi olacam

  2. Kıvanç dedi ki:

    Abi ben çok büyük bi oyun yapmak istiyorum bende Unreal Development kit var hangisini tercih edersin ?

    bide bildiğin sağlam UDK dersleri varmıdır ??

    • BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ dedi ki:

      Ya ben Unity kullandım onun dışındakilerle pek ilgilenmedim diğer oyun motorları zaten yazımda var onları bir incele… ama unity tavsiye ederim yani…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s